شاخص بازار ابوظبی با بیشترین میزان افزایش نسبت به یک سال گذشته روبه‌رو شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، با خبر ادغام دو شرکت بزرگ Aldar و SOROUH و همچنین انتشار گزارش عملکرد بانک‌های این کشور، شاخص ابوظبی با بیشترین میزان رشد مواجه شد. بر اساس این گزارش، شرکت الدار، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت املاک و مستغلات در امارات با رشد ۷/۰ درصدی قیمت سهام همراه شد و شرکت املاک و مستغلات Sorouh، بیشترین میزان افزایش را در مقایسه با ماه مارس به ثبت رساند.

در این بین، بانک فرست گلف، یکی از بانک‌های تحت نظارت خانواده پادشاهی، با رشد ۵/۰ درصدی ارزش سهام همراه شد و شاخص ADX رشد ۲/۰ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که، شاخص DFM نیز ۲/۰ درصد مثبت شد.

مذاکرات بین دو شرکت Aldar و Sorouh که با هدف بررسی گزارش عملکرد سه ماهه سوم این دو شرکت و مراحل ادغام آنها، در دو روز آتی به انجام خواهد رسید، یکی از دلایل عمده رشد بازارهای این کشور عنوان شد.

در سوی دیگر، بحرانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در جهان به وقوع پیوست بانک‌های امارات را از لحاظ وام‌دهی و میزان سرمایه‌گذاری با شکست روبه‌رو کرد؛ در حالی که، بانک‌های این کشور از جمله بانک ملی ابوظبی پس از عبور از بحران و بهبود اوضاع اقتصادی امارات، در سه ماه سوم سال جاری با افزایش سوددهی و افزایش قیمت سهام همراه شدند.

در گوشه دیگر، بورس عمان نیز با رشد ۳/۰ درصدی شاخص MSM همراه شد و بحرین و شاخص QEقطر نیز رشد اندکی را به ثبت رساندند؛ در حالی که شاخص بورس کویت با ۳/۰ درصد افزایش همراه شد و شاخص تداول عربستان سعودی ۱/۰ درصد مثبت شد.