گروه بورس جهانی - روند مبادلات فلزات پایه در روز هجدهم اکتبر افزایشی شد. از این رو آلیاژآلومینیوم، آلومینیوم، نیکل، مس، سرب، قلع و روی با رشد قیمت همراه شدند.

انتشار راهکارهایی برای خروج از بحران در جلسه اتحادیه اروپا و همچنین سخنان بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره اجرای سیاست های پولی سبب شد تا روند بازار فلزات مثبت شود. از سوی دیگر مناظره اوباما با رامنی هم که به نفع اوباما پایان یافت، توانست تاثیر بسزایی بر روند رو به رشد قیمت‌ها داشته باشد. از این رو بازار فلزات روز هجدهم اکتبر روندی صعودی را تجربه کرد.
به این ترتیب هر تن مس در مبادلات این روز 97 دلار افزایش قیمت داشت و با نرخ 8 هزار و 210 دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا 8 هزار و 209 دلار بود. در همین حال بیشترین افزایش قیمت در این روز متعلق به نیکل بود. هر تن نیکل در این روز نسبت به مبادلات روز ماقبل آن 330 دلار رشد داشت و با قیمت 17 هزار و 135 دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا 17 هزار و 130 دلار بود.
علاوه بر این آلیاژآلومینیوم، آلومینیوم، سرب، قلع و روی در این روز رشد قیمت داشتند. به این ترتیب کمترین رشد قیمت در این روز متعلق به آلیاژآلومینیوم بود. هر تن آلیاژآلومینیوم در این روز ۲۰ دلار رشد قیمت را به ثبت رساند و با نرخ یک هزار و ۸۲۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک هزار و ۸۲۰ دلار بود. علاوه بر این آلومینیوم در این روز ۳۹ دلار، روی ۳۴ دلار و ۵۰ سنت و سرب ۵۵ دلار و قلع ۴۵۰ دلار رشد قیمت داشتند.
با این حال در این روز مبادلات نقدی بیلت نسبت به روز هفدهم اکتبر کاهشی بود. به طوری که خرید و فروش نقدی بیلت 5 دلار افت داشت. همچنین خرید و فروش 3 و 15 ماهه بیلت در این روز با افت 5 دلاری روبه‌رو شد. حال آنکه در این روز مبادلات کبالت با رشد قیمت‌ها روبه رو شد، اما معاملات مولیبدن نوسانی بود.
به این ترتیب خرید نقدی و ۳ ماهه کبالت روند ثابتی داشت، اما فروش نقدی و ۳ ماهه کبالت در این روز ۵۰۰ دلار رشد قیمت داشت. خرید و فروش ۱۵ ماهه کبالت هم در این روز با رشد ۲۵۰ دلاری روبه‌رو شد. همچنین در این روز خرید نقدی مولیبدن ۹۰۰ دلار افت داشت، اما فروش نقدی این کالا ۵۰۰ دلار رشد داشت.
خرید 3 ماهه کبالت هم در این روز با افت 1150 دلاری همراه شد. اما فروش 3 ماهه این کالا روند ثابتی را به ثبت رساند. همچنین در این روز خرید و فروش 15 ماهه کبالت هم 575 دلار افت قیمت داشت.