فارس - در پی اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر پرداخت کمتر از نصف مبلغ وام‌ها توسط بانک‌ها، نرخ یورو در مقابل دلار به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید. به گزارش رویترز، نرخ یورو در مقابل دلار به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید، این اتفاق در پی اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه بانک‌ها کمتر از نصف مبالغ مورد انتظار را به عنوان وام پرداخت خواهند کرد، اتفاق افتاد. این در حالی است که پایین آمدن میزان نرخ‌گذاری اوراق قرضه توسط دولت انگلیس باعث وارد شدن فشار به پوند شده ‌است.

بر اساس این گزارش، نرخ ین در مقابل دلار و یورو با کاهش همراه شد. این در حالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه سیاست‌های تسهیل مالی ژاپن که توسط بانک مرکزی این کشور برای مقابله با تقلیل قیمت‌ها اتخاذ شده، نرخ ین به کمتر از این نیز خواهد رسید.

هفته آینده، بانک‌ها در دومین مرحله پرداخت وام‌های سه ساله بانک مرکزی اروپا، ۱/۶۱ میلیارد یورو (۸/۸۰ میلیارد دلار) را بازپرداخت خواهند کرد. این مبلغ بسیار کمتر از ۱۳۰ میلیارد یورویی است که بازار انتظار دارد. پرداخت مبالغ کمتر نشانگر این موضوع است که هنوز بسیاری از بانک‌ها به بانک مرکزی اروپا وابسته هستند.

اومِر اِسینر، یک تحلیل‌گر ارشد در واشنگتن،‌ گفت: بازپرداخت کمتر از انتظار وام‌ها به این معنی است که تراز مالی بانک مرکزی اروپا با سرعت کمتر از انتظاری پایین خواهد آمد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث پایین آمدن اطمینان ۱۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به بازیابی وضعیت مطلوب اقتصادی خواهدشد.

این گزارش افزود، نرخ یورو که به دنبال به گوش رسیدن اخبار امیدوارکننده از اقتصاد آلمان به ۳۲۴۴/۱ دلار رسیده ‌بود،‌ به ۳۱۴۴/۱ دلار، کمترین حد آن از ۱۰ ژانویه کاهش یافت. نرخ یورو آخرین بار با اندکی کاهش به ۳۱۸۳/۱ دلار رسیده ‌بود.