گروه بورس جهانی - بازارهای سهام اروپا و آسیا با نوسان رو به پایینی همراه شدند، اما بازارهای کالایی روند صعودی را طی کردند. بازارهای جهانی سهام روز گذشته با وجود اینکه وزرای مالی اروپا با تصویب اجرای بسته دوم طرح ریاضتی در یونان موافقت کردند با نوسان رو به پایینی همراه بود.

این در حالی است که با انتشار گزارش «استاندارد اند پورز» در رابطه با رتبه اعتباری ژاپن و احتمال کاهش این رتبه اعتباری و از سویی سیاست‌های پولی درنظر گرفته ایالات متحده، وضعیت بازارها همچنان نوسانی است. اعتقاد تحلیلگران این است که مشکلات بدهی در منطقه یورو با نشست دیروز تمام نمی‌شود و هنوز تردیدها در این باره وجود دارد، زیرا اختلاف نظر کشورهای اروپایی پیرامون حل مساله بدهی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تردیدآمیزی است که معامله‌گران را نگران نگه داشته است. در بازار کالایی توکیو؛ طلا با نوسان اندکی همراه شد. سایر فلزات گرانبها همچون نقره نوسانی بود، اما پلاتینیوم و پالادیوم با شیب مثبت همراه شدند. دادوستد سایر فرآورده‌های نفتی نیز با افت و خیز همراه بودند. در بورس کالایی شانگهای؛ طلا در یکی از سررسیدها مثبت بود، اما در دیگری با کاهش نرخ همراه شد.
قیمت روی و سرب با شیب افزایشی مواجه شد اما مس و روی نوسان داشتند. در بورس تجاری نیویورک؛ نفت خام به تاثیر از محدودیت‌های بین‌المللی نفتی ایران و از سویی اعلام عدم فروش نفت به برخی از کشورهای اروپایی همچون بریتانیا و فرانسه از سوی وزارت نفت ایران با نوسان رو به بالایی به سطح بیش از 104 دلار به ازای هر بشکه رسید. برای پلاتینیوم و پالادیوم دادوستدها به گونه‌ای بود که تنها در هر یک از سررسیدها با رشد مواجه شد، اما در دیگری ثابت باقی ماند.