ایسنا - کشت گندم در هند پس از شروع کند حاصل از بارندگی، سرعت گرفته و این کشور احتمالا محصول فراوانی را برداشت می‌کند؛ اگرچه گرمای بیش از حد معمول مناطق اصلی تولید گندم، ممکن است اندکی به تولید لطمه بزند. هند که دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است، ۹۳/۸۵ میلیون تن گندم در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ برداشت کرده که بالاتر از هدف ۸۰ میلیون تن برای این سال بوده است.

برداشت گندم هند برای سال جاری، ۸۴ میلیون تن است و پی کی باسو، وزیر کشاورزی نیز گفته است هیچ دلیلی وجود ندارد که هند از این میزان فراتر نرود.

به گفته وی، ۴۳ درصد از کشت گندم کامل شده است.

کشت گندم معمولا از ماه اکتبر آغاز می‌شود و برداشت در مارس تا آوریل آغاز می‌شود. گندم تنها در طول این فصل کشت می‌شود؛ در حالی که برنج که محصول غله اصلی دیگری است، در هر دو فصل تابستان و زمستان کشت می‌شود.

تولید بالاتر ممکن است به صادرات هند در ماه‌های آینده کمک کند. صادرات این کشور از زمان لغو محدودیت صادرات در سپتامبر، کمتر از ۱۶۰ هزار تن بوده است؛ در حالی که قیمت‌های محلی از سطح بین‌المللی فراتر رفته‌اند.

هند در اکتبر حداقل قیمت خرید گندم از کشاورزان را حدود ۱۵ درصد افزایش داد تا کشاورزان را به کشت بیشتر در زمین‌های بیشتر تشویق کنند.

هند امیدوار است کل تولید غلات غذایی‌اش به رکورد ۲۴۵ میلیون تن در سال جاری برسد. دولت این کشور در حال تهیه یک برنامه امنیت غذایی است تا غله ارزان برای بیشتر جمعیت کشور فراهم کند.