بازارها در ارتفاع پست
گروه بورس جهانی - مبادلات بازارهای سهام و کالایی جهان با تاثیر از تعمیق نگرانی‌ها درباره کشور یونان و از سویی ادامه هشدار تحلیلگران نسبت به رکود اقتصادی در ایالات متحده با افت شاخص قیمت‌ها در دومین روز همراه شد.

با شدت گرفتن نگرانی‌ها درباره رکود در اقتصاد ایالات متحده و از سویی ادامه نگرانی‌ها در منطقه یورو، بازارهای دیروز منفی شدند.
این در شرایطی است که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده همچنان مردد هستند. به باور آنان، اقتصاد جهان در وضعیتی قرار دارد که نمی‌توان به بهبود اوضاع یا سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی امیدوار بود. در همین حال آمار رسمی منتشر شده نیز حکایت از کند بودن رشد اقتصاد جهان تا پایان سال میلادی می‌دهد.
در کنار اینکه بازارهای سهام و کالایی با افت قیمت رو به رو بودند بازارهای مالی چین و کره جنوبی به دلیل تعطیلات عمومی در دومین روز نیز بسته بودند. در بازار توکیو طلا منفی شد که به تاثیر از آن نقره، پلاتینیوم و پالادیوم نیز کاهش نرخ داشت.
از سویی برای بخش فرآورده‌های نفتی نیز به جز گازوئیل و نفت خام سایر محصولات با تکانه‌های مثبتی همراه شدند.
در بازار تجاری نیویورک همه محصولات با تکانه‌های منفی همراه بود. نفت به ازای هر بشکه به کمترین میزان طی شش ماه اخیر رسید و روی سطح قیمتی ۷۵ دلار قرار گرفت. برای سایر محصولات همچون پلاتینیوم و پالادیوم قیمت‌ها با کاهش همراه بود.
همچنین در بورس کالایی نیویورک، مس منفی شد این در حالی بود که طلا و نقره نیز با وجود قرار گرفتن در سطح نسبتا بالایی، با نوسان نرخ مواجه شدند.
در بورس شیکاگو به جز برنج که در یکی از سررسیدها با رشد قیمت همراه بود، سایر کالاها با افت نرخ رو به رو شدند.