قانون مالیات در یونان، بازارها را نوسانی کرد
گروه بورس جهانی - معاملات بازارهای جهانی سهام و کالا به تاثیر از مشکلات مربوط به یونان و تصویب قانون افزایش مالیات در این کشور در ساعات پایانی با نوسان رو به پایینی همراه شد.

مبادلات بازارهای جهانی تحت تاثیر مشکلات مربوط به اروپا و از سویی احتمال رکود در ایالات متحده با روند نوسانی پیگیری شد، اما در ساعات پایانی به تاثیر از تصویب قانون افزایش مالیات در یونان، به یکباره شاخص قیمت سهام و عملکرد سهام (MSCI) با افت روبه‌رو شد.
البته چند روز گذشته همزمان با حمایت آلمان از یونان و اتکا بر اینکه این کشور حمایت‌هایش را از آن کشور دریغ نمی‌کند، شاخص قیمت سهام در بازارها بالا رفت. در همین حال به نظر می‌رسد علاوه بر مشکلات یونان، نگرانی‌ها بابت رکود در اقتصاد ایالات متحده با توجه به مساله بیکاری و مسکن در این کشور باعث شده بازارها با نوسانات شدیدی روبه‌رو شوند. بازارکالایی توکیو با رشد بالای قیمت‌ها همراه شد. طلا، نقره، پلاتینیوم و پالادیوم از جمله کالاهایی بودند که رشد قیمت داشتند. گازوئیل و نفت سفید از جمله محصولاتی بودند که با افزایش قیمت همراه شدند. در بازار کالایی شانگهای، طلا، آلومینیوم و روی با افزایش نرخ رو به رو شد. این در حالی بود که معامله مس و میلگرد با نوسان قیمت مواجه شد. روی، میلگرد و سیم مفتول محصولاتی بودند که با نوسان رو به پایینی، معاملاتشان را انجام دادند.در بورس تجاری نیویورک، دادوستدها با کاهش قیمت نفت خام، پلاتینیوم و پالادیوم دنبال شد. این در شرایطی بود که در بورس کالایی نیویورک نیز مس، طلا و نقره به پیروی از افت و خیز بازارهای جهانی، با کاهش همراه شد. این در حالی بود که شب قبل از این روز، معاملات به تاثیر از خوش‌بینی معامله گران با تکانه‌های مثبتی مواجه شد.
در بورس کالایی شیکاگو تنها دو محصول پنبه و شکر با رشد قیمت رو به رو شدند. معامله سایر کالاها همچون اتانول با نوسان رو به بالای قیمت‌ها همراه شد. دادوستد جو، برنج، گندم، کنجاله سویا، روغن سویا و سویا با کاهش نرخ پیگیری شد. همچنین برای ذرت و سویا نیز روند معاملات کاهشی بود.