گروه بورس جهانی - مبادلات بازارهای جهانی سهام و کالا تحت تاثیر نگرانی‌های مربوط به بحران یونان با افت قیمت همراه شدند.
دادوستدهای بازارهای سهام و کالایی جهان دیروز تحت تاثیر بروز شکاف در میان سیاست‌گذاران منطقه یورو و بیشتر شدن نگرانی بحران یونان با افت قیمت همراه شد.

شاخص قیمت سهام در بازارهای ایالات متحده و اروپا در پی گمانه‌زنی درباره مشکلات یونان افت داشت. این در حالی است که برخی از اخبار حاکی از آن است آلمان نیز در مقابل سیاست اقتصادی یونان تسلیم شده و اظهار کمک بانک‌های این کشور به یونان در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
در بازار توکیو قیمت بیشتر کالاها از جمله طلا، نقره، پلاتینیوم، پالادیوم کاهش قیمت داشت. دادوستد سایر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی با افت نرخ رو به‌رو شد. در بازار کالایی شانگهای، برعکس بازار توکیو قیمت طلا و آلومینیوم با رشد قیمت همراه شد. مس و میلگرد با کاهش قیمت مواجه شد. این در شرایطی است که روی و سرب با حالت نوسانی همراه شدند. دادوستد نفت کوره با افت نرخ روبه‌رو شد. در بازار تجاری نیویورک به دلیل نگرانی نسبت به یونان با توجه به اعتراضات خیابانی در این کشور قیمت دلار افزایش اندکی پیدا کرد و در پی این افزایش، قیمت نفت خام با وجود تکانه‌های مثبتی که ابتدای معاملات داشت در ادامه دادوستدها با نوسان همراه شد. معامله پلاتینیوم و پالادیوم با کاهش قیمت روبه‌رو شد. در بورس کالایی نیویورک قیمت سایر کالاها همچون مس، طلا و نقره با افت قیمت همراه شدند. این در حالی است که دادوستد مس به دلیل اعتصاب یک هفته ای کارگران پرو در معادن این کشور و افزایش واردات برخی از کالاهای اساسی همچون نفت خام، مس و سنگ آهن در ماه اوت از سوی کشور چین طی یک ماه اخیر با نوسان همراه بوده است. در بازار کالایی شیکاگو دادوستدها بیشتر حالت نوسانی داشت.