گروه بورس جهانی- بهای جهانی فلزات گرانبها روزجمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۲ در بازارهای جهانی با کاهش همراه بود. به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی از آلمان و فرانسه، ارزش دلار آمریکا افزایش یافت و بار دیگر تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا را رقم زد.

در این میان رشد شاخص‌‌های سهام آمریکا، خروج طلا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کاهش ذخایر آنها به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۹ ، در سقوط مجدد طلا به کانال ۱۳۰۰ دلار بی‌تاثیر نبود. به گزارش رویترز، SPDR بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا از افت ۴۳/۰ درصدی ذخایر طلای این صندوق خبر داده است. بر اساس این گزارش، شورای جهانی طلا نیز طی گزارشی اعلام کرد: میزان تقاضای خرید فیزیکی طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳میلادی ۱۳درصد کاهش یافته است. این گزارش می‌افزاید: هر اونس طلای جهانی اوایل صبح دیروز با ۱۳ دلار کاهش نسبت به روز پنج شنبه، به ۱۳۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده‌است.

در همین حال شاخص های سهام آسیا روز گذشته به دنبال انتشار اطلاعات مثبت اقتصادی از ژاپن افزایش یافتند. این در حالی است که ارزش یورو در برابر دلار نیز به پایین‌ترین حد طی ۶ هفته اخیر رسیده است.

قیمت جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۱۶درصد کاهش یافته و سرمایه‌گذاران با از دست دادن اعتماد خود به بازار طلا به خرید سهام روی آورده‌اند.

قیمت جهانی طلا در ماه اکتبر به ۱۷۹۴دلار افزایش یافت و سرانجام در ماه آوریل سقوط کرد.

به گزارش بلومبرگ، «فنگ یانگ» تحلیلگر موسسه مالی GF در چین طی اظهارنظری اعلام کرد: در پی تقویت ارزش دلار قیمت جهانی طلا در بازارهای آمریکا و اروپا رو به کاهش است، در حالی که قیمت طلا بار دیگر روند نزولی خود را آغاز کرده است، برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند قیمت طلا قادر به شکستن سطح مقاومتی ۱۴۷۵ دلاری نخواهد بود.