گروه بورس _ فرخنده رحیمی: سهام بیش از 6 واحد پتروشیمی از جمله شهید تندگویان،‌ فن‌‌آوران، خراسان، شیراز، تبریز و بیستون وارد بورس می‌شود.
در حالی که قرار است در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام بیش از ۶ شرکت پتروشیمی در بورس عرضه شود، در خبرها آمده بود ۷میلیارد از سهام شرکت مخابرات در اولین روز زمستان در بورس عرضه خواهد شد.

ورود این شرکت با سرمایه 140هزار میلیارد ریالی که قرار است 5درصد از آن در این روز عرضه شود، بزرگ‌ترین معامله بورس رقم می‌خورد و ورود این شرکت رکورد ارزش بازار سهام، شاخص‌های بورس، تعداد خریداران و حجم معاملات شکسته می‌شود.شرکت مالی و اعتباری سینا که زیانی معادل 2/12درصد نصیب سهامداران خود کرد، عنوان ناموفق‌ترین عرضه اولیه در سال‌جاری را از آن خود کرد.
روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های بین‌المللی محصولات پارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر افزایش سرمایه، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و نیز نماد شهد ایران بعد از برگزاری مجمع عادی به طور فوق‌العاده و انتخاب اعضای هیات‌مدیره بازگشایی و آماده انجام معامله شد. نماد حق تقدم کمباین‌سازی ایران نیز به منظور عرضه حق تقدم استفاده نشده آماده انجام معامله است.
حجم کل معاملات بورس بیش از 130میلیون و 411هزار سهم، به ارزش 484میلیارد و 257میلیون ریال بود که نسبت به روز گذشته بیش از صددرصد افزایش نشان می‌دهد. تعداد شرکت‌های معامله شده 169 شرکت بود که از این تعداد 76 شرکت شاهد افزایش و 57 شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.شرکت‌های بورس ایران، پتروشیمی خارک، صندوق بازنشستگی و معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.