گروه بورس- فرخنده رحیمی: دیروز شرکت مس ایران که قرار است تا پایان سال 86 در بورس مالزی پذیرفته شود، باز هم موجبات رشد شاخص را فراهم کرد.«فملی» 2/23 واحد شاخص را افزایش داد. بانک مسکن که یکی از سهامداران حقوقی شرکت‌های سیمانی است، در نظر دارد با فروش سهام خود از هفت شرکت سیمانی خارج شود.

بانک مسکن در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته جاری اقدام به عرضه سهام شرکت‌های سیمانی کرمان، صوفیان، غرب، شمال، تهران، هگمتان و ارومیه می‌کند. در صورت واگذاری بیش از ۱۵۰میلیون سهم این شرکت‌ها ۷/۶۶میلیارد تومان نصیب این بانک می‌کند.قرار است در راستای تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی، اولین شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی با سرمایه ۱۰۰میلیارد تومان به زودی تاسیس شود.
بانک پاسارگاد و بانک پارسیان از جمله سهامداران شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه هستند.
شرکت‌های چادرملو، پتروشیمی خارک، صندوق بازنشستگی، معادن و فلزات و پتروشیمی اراک دیگر شرکت‌های تاثیرگذار بر رشد شاخص بودند.حجم کل معاملات بیش از ۵۵میلیون و ۲۶۳هزار سهم، به ارزش ۱۵۴میلیارد و ۴۳۲میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بیش از ۲۳میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد.تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۸۴ شرکت بود، که از این تعداد ۸۷ شرکت شاهد رشد و ۶۰ شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.