گروه بورس- فرخنده رحیمی: 40درصد از سهام فولاد مبارکه اصفهان، 40درصد از سهام مس ایران و 40درصد از سهام شرکت آلومینیوم ایران در شهریورماه عرضه می‌شود. شاخص کل بورس تهران در روزی که گذشت تحت تاثیر رشد قیمت سهام شرکت‌های مس ایران، گل گهر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، فولاد خوزستان، معادن و فلزات، نورد و لوله اهواز، کالسیمین، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن روی ایران 2/20 واحد افزایش یافت.شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو که نماد آن دیروز بازگشایی شد بیش از 734 هزار سهم، به ارزش یک‌میلیارد و 301 میلیون ریال معامله کرد.

قیمت سهام «خگستر» ۵۹۵ ریال کاهش یافت که تاثیری معادل ۵/۲۱ واحد بر کاهش شاخص داشت. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، هیات عالی واگذاری در نشست دیروز خود، عرضه بلوکی ۲۰درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را تصویب کرد. این اقدام گامی برای ورود سهامداران استراتژیک به این شرکت و فراهم کردن زمینه تغییر به مدیریت خصوصی است.سازمان خصوصی‌سازی همچنین برنامه واگذاری سهام سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۳۲۰میلیون سهم،
ملی صنایع مس ایران دومیلیارد و 315میلیون و 857هزار و 840 سهم و آلومینیوم ایران نیز 660هزار سهم را در دستور کار خود دارد. این میزان که معادل 40درصد از سهام هر شرکت است، در شهریور ماه سال‌جاری وارد بازار می‌شود. حجم کل معاملات بورس تهران 66میلیون و 757هزار سهم به ارزش 132میلیارد و 732میلیون ریال بود که بیش از 36میلیون سهم آن مربوط به گروه بهمن بود.تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 142 شرکت بود که 84 شرکت شاهد رشد و 34 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.