گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص بورس تهران در روزی که گذشت تحت تاثیر رشد قیمت سهام برخی شرکت‌های گروه معدنی و گروه فلزات اساسی شاهد رشد 4/31 واحدی بود.
شرکت گل گهر با معامله بیش از ۸۸۱هزار سهم، موجب تاثیر مثبت ۹/۶ واحدی بر شاخص شد. شرکت صندوق بازنشستگی با حجم معامله‌ای معادل ۳میلیون و ۹۶هزار سهم تاثیری معادل ۴/۴ واحد بر رشد شاخص داشت. این شرکت بیشترین حجم معاملات را در این روز به خود اختصاص داد. شرکت‌های مس ایران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و کالسیمین دیگر شرکت‌هایی بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های آهنگری تراکتورسازی ایران جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و سرمایه‌گذاری البرز جهت تشکیل جلسه هیات‌مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد و نماد معاملاتی شرکت‌های نیروی زنگان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی، قند ثابت خراسان پس از افزایش سرمایه و قند شیروان قوچان و بجنورد پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86، بازگشایی و آماده انجام معامله شد.
حجم کل معاملات بازار بیش از ۲۸میلیون و ۸۶۲هزار سهم به ارزش ۸۲میلیارد و ۷۹میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۵۰میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 140 شرکت بود که از این تعداد 66 شرکت شاهد رشد و 39 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.