گروه بورس - فرخنده رحیمی: دو شرکت تاثیرگذار بر شاخص کل باز هم به یاری شاخص شتافتند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با معامله بیش از 46میلیون سهم و شرکت مس ایران با معامله بیش از پنج میلیون سهم، روی هم شاخص را 8 /37 واحد افزایش دادند.
روز گذشته نماد معاملاتی حق تقدم شرکت شیشه‌وگاز به منظور عرضه حق‌تقدم استفاده نشده آماده بازگشایی و انجام معامله شد. به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران با توجه به ارائه جدول زمان‌بندی پرداخت بدهی ایمیدرو به فولاد خوزستان و نیز گزارش حسابرسی بودجه ۸۶ و صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت در سال ۸۵ و دیگر موارد لازم برای تکمیل مدارک لازم، مقدمات عرضه اولیه پنج درصد از سهام این شرکت به منظور کشف قیمت فراهم شود. این گزارش می‌افزاید، عرضه اولیه سهام این شرکت از تاریخ ۱۶ مرداد ۸۶ انجام می‌شود.

حجم کل معاملات بورس بیش از 71میلیون و 721هزار سهم، به ارزش 203میلیارد و 106میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل نزدیک به صد درصد افزایش نشان می‌دهد. تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 132 شرکت بوده که از این تعداد در 59 شرکت تغییرات قیمت همراه با افزایش و 47 شرکت همراه با کاهش بوده است. افزایش قیمت سهام شرکت‌های کابل‌های مخابراتی شهید قندی و نیروترانس موجب رشد 30 واحدی شاخص گروه لوازم برقی شد. شرکت تامین ماسه نیز شاخص استخراج سایر معادن را تا 8 واحد بالا برد، این در حالی است که شرکت‌های رایان سایپا، سرمایه‌گذاری ملت، توسعه صنعتی و لیزینگ ایران شاخص را تا یک واحد کاهش دادند.