گروه بورس - فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران در روزی که گذشت تحت تاثیر رشد قیمت شرکت‌هایی چون فولادمبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، معادن و فلزات، چادرملو و گل‌گهر که تاثیرگذارترین شرکت‌ها بر شاخص بودند به رشد 6/17 واحدی رسید. شرکت فولادمبارکه اصفهان به تنهایی 6/15 واحد شاخص را افزایش داده بود، بیش از ده میلیون و 576هزار سهم، به ارزش 22میلیارد و 221میلیون ریال معامله کرده که موجب افزایش قیمت 40 ریالی سهام این شرکت شد.

روز گذشته بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص شرکت سایپا بر جا گذاشت. این شرکت بیش از دومیلیون و ۸۵۶هزار سهم به ارزش ۷میلیارد و ۶۸۸میلیون‌ریال معامله کرد، که در نتیجه افت ۵۴‌ریالی سهام این شرکت شاخص ۳/۹‌واحد کاهش یافت.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 110 شرکت بوده که از این تعداد 32‌شرکت شاهد رشد و 55 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.
حجم کل معاملات بورس بیش از ۳۰میلیون و ۹۰۹هزار سهم به ارزش ۷۷میلیارد و ۳۰۵میلیون ریال معامله شد که در مقایسه با روز معاملاتی قبل تقریبا به یک چهارم کاهش یافت.
شرکت آلومینیوم ایران 220 ریال افزایش قیمت داشت که بیشترین رشد قیمت بود و بیشترین افت قیمت نیز مربوط به کالسیمین با 356 ریال کاهش بود.