گروه بورس - بیتا احمدی: روز یک‌شنبه هفدهم دی ماه شاخص کل با افت 3/9 واحدی به رقم 10هزار و 17 واحد رسید. کل سهام معامله شده بیش از 34میلیون سهم به ارزش بیش از 113میلیارد ریال بود.

در معاملات دیروز ۲هزار و ۱۱۲ نفر در ۴هزار و ۶۴۲ نوبت به دادوستد سهام شرکت پرداختند. شاخص گروه واسطه‌گری مالی با افزایش ۸۳ واحد در رقم ۱۸هزار و ۲۵۳ واحد ایستاد.
این رشد به سبب افزایش قیمت سهام شرکت‌های بانک پارسیان، بانک کارآفرین، سرمایه‌گذاری بوعلی، لیزینگ ایران بود. شرکت بانک کارآفرین با نوسان 4/3 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه وسایل نقلیه نیز در این روز نسبت به روز قبل از آن تغییری نداشت و شاخص گروه کانه‌های فلزی با 6 واحد کاهش در رقم 2هزار و 77 ایستاد. شرکت معادن و فلزات با 6/35 واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه بر جا گذاشت.
شاخص گروه تصفیه نفت و سوخت هسته‌ای در این روز شاهد افت ۷۴ واحدی قیمت بود.
شرکت نفت بهران با نوسان 8/92 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در این روز 19 واحد افت را تجربه کرد و به رقم 3هزار و 661 رسید.
این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های کالسیمین، فرآوری مواد معدنی، لوله و تجهیزات سدید، توکا فولاد، آلومتک، فولاد کاویان، لوله و ماشین‌سازی و ملی سرب و روی ایران بود.