گروه بورس- فرخنده رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران رشد 7/21واحدی داشت.

افزایش قیمت سهام شرکت‌های چادرملو، گل‌گهر، پتروشیمی اراک، معادن و فلزات، معادن روی، باما، پتروشیمی اصفهان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، داروسازی فارابی، مواداولیه داروپخش، تراکتورسازی و بانک اقتصاد نوین موجب رشد شاخص کل شد. رشد قیمت شرکت‌های گروه کانه‌های فلزی همچنان تاثیرگذارترین گروه بر شاخص کل است.
حجم معاملات این گروه بیش از 5میلیون و 207هزار سهم به ارزش 47میلیارد و 449میلیون ریال بود. شرکت چادرملو که بیشترین تاثیر را بر شاخص داشت، رشدی معادل 9/1درصد داشت که از معامله بیش از یک‌میلیون سهم به دست آمد. گروه‌های واسطه‌گری‌های مالی و مواد و محصولات دارویی نیز دیروز تاثیر زیادی بر رشد شاخص‌ داشتند.حجم معاملات واسطه‌گری‌های مالی بیش از 53میلیون و 91هزار سهم، به ارزش 53میلیارد و 788میلیون ریال بود.
حجم کل معاملات در روز گذشته بیش از ۷۳میلیون و ۶۷۳هزار سهم، به ارزش ۱۵۷میلیارد و ۵۴میلیون ریال بود که نسبت به روز گذشته ۳۶میلیارد و ۹۷۸میلیون ریال کاهش داشت.شرکت باما بیشترین افزایش قیمت را داشت. پس از آن مواداولیه داروپخش، گل‌گهر و رازک قرار گرفتند. تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۱۸ شرکت بود که از این تعداد ۴۷شرکت شاهد افزایش و ۴۶شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.