گروه بورس- فرخنده رحیمی: حجم معاملات بورس در بازار روز شنبه افزایش یافت. روز گذشته شاخص کل، رشدی معادل 9/9 واحد را برای خود ثبت کرد، این رشد بیشتر به سبب افزایش قیمت سهام شرکت‌های چادرملو، گل گهر، معادن روی، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، معادن و فلزات، پتروشیمی اراک، توکا فولاد، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، املاح معدنی، داروسازی سبحان، کربن ایران، آلومتک، افست، کارخانجات مخابراتی ایران و نگین طبس اتفاق افتاد.

شرکت چادرملو با معامله بیش از ۸۲۱هزار سهم به ارزش ۹میلیارد و ۵۲۵میلیون ریال تاثیرگذارترین شرکت بر رشد شاخص بود. بازده این شرکت در یک سال گذشته ۱۰۰درصد بوده است.
شرکت بانک پارسیان در معاملات دیروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. دیروز شاخص میانگین 5 شرکت فعال (SAX) منفی بود. افت قیمت سهام شرکت‌هایی چون بانک پارسیان، ایران‌خودرو، تراکتورسازی، سایپا، توسعه صنایع بهشهر، سیمان تهران، پارس خودرو، ملی سرب و روی ایران و سرمایه‌گذاری ساختمان بیشترین تاثیر را بر منفی شدن این شاخص داشت. شرکت باما گران‌ترین سهم در بازار دیروز بود و بیشترین حجم معاملات مربوط به سرمایه‌گذاری سپه بود. حجم کل معاملات بیش از 74میلیون و 791هزار سهم، به ارزش 153میلیارد و 247میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته 58میلیارد و 908میلیون ریال رشد داشت. تعداد شرکت‌های معامله شده در بازار دیروز 118 شرکت بود که از این تعداد 52 شرکت شاهد افزایش و 45 شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.