گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بازار بورس تهران روز گذشته دچار افتی ناچیز شد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های معادن روی، ایران خودرو، تراکتورسازی، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، سیمان تهران، تایدواتر خاورمیانه، مواد اولیه داروپخش، سرمایه‌گذاری ساختمان، سرمایه‌گذاری ملی، ملی سرب و روی ایران و املاح معدنی رخ داد.

شرکت معادن روی تاثیرگذارترین شرکت بر افت شاخص روز گذشته بود. حجم معاملات این شرکت بیش از ۶میلیون و ۴۰۶هزار سهم به ارزش ۵۵میلیارد و ۸۱۳میلیون ریال بود. این شرکت در یک سال گذشته ۱۳۶درصد رشد قیمت داشته است.
شاخص کل تالار اصلی دیروز مثبت بود. شرکت‌های معادن و فلزات، پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، سایپا و چادرملو بیشترین تاثیر را بر مثبت شدن این شاخص داشتند. شرکت معادن و فلزات با حجم معامله‌ای معادل 738هزار و 687 سهم به ارزش 2میلیارد و 851میلیون ریال بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. رشد شرکت معادن و فلزات در یک سال گذشته برابر 71درصد بوده است.
حجم معاملات کل بازار بورس بیش از ۱۴۳میلیون و ۹۶۸هزار سهم، به ارزش ۳۸۰میلیارد و ۷۰۴میلیون ریال بود که نسبت به روز قبل ۱۵۳میلیارد و ۵۳۴میلیون ریال افزایش یافت.
دیروز 126 شرکت معامله شد که از این تعداد قیمت سهام 47 شرکت افزایش و 55 شرکت کاهش داشت.