گروه بورس - فرخنده رحیمی: دیروز ارزش معاملات بازار بورس افزایش یافت.
روز گذشته شاخص کل بورس تهران پس از دو روز کاهش، رشدی ۴/۷ واحدی را برای خود ثبت کرد. این رشد به موجب افزایش قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی، سایپا، چادرملو، گل‌گهر، پتروشیمی اراک، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، بانک اقتصاد نوین، باما، پتروشیمی شیراز، بانک کارآفرین، داروسازی جابرابن حیان، داروسازی اکسیر و نفت پارس به وجود آمد.

شرکت سرمایه‌گذاری بازنشستگی بیش از 25میلیون و 529هزار سهم، به ارزش 53میلیارد و 289میلیون ریال معامله کرد که رشد 9/1درصدی را به همراه داشت و بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بر جا گذاشت. تابلوی فرعی دیروز منفی بود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن، خدمات انفورماتیک، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، صنایع شیمیایی، تراکتورسازی، تایدواتر خاورمیانه، سرمایه‌گذاری البرز، ملی سرب و روی ایران، هپکو و املاح معدنی باعث منفی شدن شاخص تابلوی فرعی شدند. گروه خودرو و ساخت قطعات روز گذشته بیشترین درصد از ارزش معاملات بازار معادل 27/15درصد را داشت. بعد از آن گروه سیمان، آهک و گچ و محصولات شیمیایی قرار داشتند. تعداد شرکت‌های معامله شده در روز گذشته 134 شرکت بود که 40 شرکت با افزایش و 68 شرکت با کاهش قیمت مواجه شدند.
حجم معاملات دیروز بیش از ۵۰میلیون و ۵۹۳هزار سهم، به ارزش ۱۵۵میلیارد و ۲۰۳میلیون ریال بود که نسبت به دیروز ۵۱میلیارد و ۲۴۶میلیون ریال رشد داشت.