گروه بورس - فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران در ابتدای هفته رشدی معادل 3/13 واحد را برای خود ثبت کرد. این رشد به سبب افزایش قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی خارک، چادرملو، بانک اقتصادنوین، باما، معادن و فلزات، پتروشیمی اصفهان، نفت بهران، سیمان بهبهان، کارخانجات مخابراتی ایران، هپکو، کیمیدارو، لیزینگ ایران، سینادارو، لیزینگ غدیر و بانک پارسیان به وجود آمد.

شرکت پتروشیمی خارک با معامله بیش از ۴میلیون و ۲۴۶هزار سهم، به ارزش ۶۶میلیارد و ۷۶۳میلیون ریال، رشدی معادل ۹۹/۱درصد داشت. تغییر ۶/۳۴ ریالی قیمت سهام این شرکت یک واحد از شاخص کل را تغییر ‌داد. بازده این شرکت در یک سال گذشته ۳۴درصد بوده است. شرکت سایپا روز گذشته بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. دیروز شاخص تابلو فرعی با وجود بازار مثبت منفی شد.
شرکت‌های تراکتورسازی، ملی سرب و روی ایران، قند ثابت، ایران ارقام، گل‌گهر، سیمان اصفهان و نفت پارس بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.
این شرکت در یک سال گذشته ۸۱درصد بازده داشته است. تعداد سهام معامله شده در بورس تهران بیش از ۵۰میلیون و ۹۳هزار سهم، به ارزش ۱۹۹میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته قبل ۵۴میلیارد و ۹۷۴میلیون ریال افزایش داشت. شرکت باما بیشترین افزایش قیمت و شرکت پارس خزر بیشترین کاهش قیمت را داشت.