گروه بورس- بیتا احمدی: روز گذشته شاخص کل با رشد 9/10 واحدی به رقم 9هزار و 579 واحد رسید.

کل سهام معامله شده بیش از ۴۸میلیون و ۱۷۸هزار سهم به ارزش بیش از ۱۹۳میلیارد ریال بود. در معاملات دیروز یک‌هزار و ۹۳۰ نفر در ۶هزار و ۳۳۳ نوبت به دادوستد سهام شرکت پرداختند.
شاخص گروه واسطه‌گری مالی با 81 واحد کاهش در رقم 17هزار و 50 واحد ایستاد. این کاهش به سبب افت قیمت سهام شرکت‌های بانک پارسیان، لیزینگ ایران، لیزینگ غدیر، سرمایه‌گذاری بهمن و آتیه دماوند بود.
شرکت بانک پارسیان با نوسان یک واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی نیز در این روز با رشد ۳۸ واحدی رقم ۳۳هزار و ۳۱۷ واحد را تجربه کرد. این رشد تحت تاثیر افزایش قیمت سهام شرکت‌های نیروترانس، کابل باختر، ایران ترانسفو و جوشکاب یزد رخ داد. شاخص گروه تصفیه نفت و سوخت هسته‌ای در این روز شاهد افت ۲۵ واحدی بود.
شرکت نفت پارس با نوسان 8/30 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در این روز افت 2/0 واحدی رقم 2هزار و 630 واحد را تجربه کرد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های فولاد کاویان، گالوانیزه سپاهان، فرومولیبدن کرمان، آلومتک و کالسیمین بود.
شاخص گروه محصولات شیمیایی با رشد ۵ واحدی در رقم ۵۴۱ ایستاد. این رشد تحت تاثیر افزایش قیمت شرکت‌های پتروشیمی خارک، پتروشیمی اراک، املاح معدنی، پتروشیمی فارابی و سموم علف‌کش بود.