گروه بورس - بیتا احمدی: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افزایش 30واحدی بود. ازاین‌رو رقم نه هزار و 360واحد را تجربه کرد. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی هر یک در بازار دیروز با 35واحد و 13واحد رشد مواجه بودند.

شاخص دنیای اقتصاد نیز تحت‌تاثیر رشد ۲۳واحدی رقم ۶‌هزار و۲/۷۸۳ واحد را تجربه کرد. در حالی که در معاملات دیروز چهار هزار و ۶۰۳نفر سهامدار به فعالیت پرداختند، حجم معاملات سهام به رقم ۲۶۷میلیارد ریال رسید. تعداد بیش از ۸۱میلیون سهم در نه هزار دفعه در جریان معاملات سهام بورس قرار گرفت. شاخص ۵۰شرکت فعال بورس در این روز به ۱۹هزار و ۳۷۲واحد رسید. تغییرات این شاخص به ۱۰۳واحد رشد منجر شد. در میان گروه‌ها شاخص گروه استخراج کانه‌های فلزی با رشد ۵واحدی در قم یک‌هزار و ۳۷۶واحد ایستاد. در این گروه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را بر تغییرات شاخص کل نهاد.
شاخص گروه وسائل نقلیه نیز در این روز با رشد 9واحدی رقم چهار هزار و 150واحد را تجربه کرد. این رشد تحت‌تاثیر افزایش قیمت سهام شرکت‌های پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، آهنگری، تراکتورسازی و ایران‌خودرو رخ داد. شرکت پارس‌خودرو با رشد 9/11 واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه بر جا گذاشت. سایپا در میان سهام حاضر در این گروه شاخص کل را تحت‌تاثیر تغییرات قیمتی خود قرار داد. شاخص گروه املاک در این روز شاهد افزایش 3واحدی بود. شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان با نوسان 6/29واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی 3واحد رشد کرد و رقم دوهزار و 620واحد را از نوسان سهام قطعات فولادی و فرومولیبدن کرمان به دست آورد.