گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران در روزی که گذشت تحت تاثیر افزایش قیمت سهام شرکت آلومینیوم ایران به رشد 1/3 واحدی رسید. روز گذشته شرکت آلومینیوم ایران با معامله بیش از 7میلیون سهم، به ارزش 84میلیارد ریال، 8500ریال رشد قیمت را تجربه کرد که تاثیری معادل 7/34 واحد بر رشد شاخص داشت.

دیروز همچنین بیش از ۸۸۷هزار سهم شرکت گل گهر مورد معامله قرار گرفت که ۱۳۲۴۷ریال افت برای قیمت سهام این شرکت به همراه داشت و موجب افت
7/ 21 واحدی شاخص شد. این شرکت اولین روز معاملاتی خود را پس از بازگشایی نمادش داشت.روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی ابوریحان، ملی سرب و روی ایران، داروسازی اکسیر، لابراتوارهای داروسازی دکتر عبیدی بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و نماد شرکت‌های داده‌پردازی ایران، سرما آفرین، بعد از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و نماد شرکت سنگ آهن گل گهر پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه بازگشایی شد. گروه فلزات اساسی با معامله بیش از 8میلیون و 499هزار سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در این روز داشت. حجم کل معاملات بیش از 22میلیون و 923هزار سهم، به ارزش 130میلیارد و 236میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل سه برابر شده بود.
تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۱۷ شرکت بود که از این تعداد ۳۴ شرکت با افزایش و ۵۶ شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.