گروه بورس- فرخنده‌ رحیمی: شاخص کل بورس تهران با رشد بیش از 3/6 واحد به رقم 9هزار و 291 واحد رسید.
شرکت‌های صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، معادن و فلزات و باما بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شرکت ملی مس ایران با معامله بیش از ۲میلیون و ۳۲۰هزار سهم، به ارزش ۱۲میلیارد و ۲۳میلیون ریال و با افزایش ۵۱ریالی موجب تاثیری ۷ واحدی بر شاخص کل شد.

دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های مهرکام پارس، شیمی دارویی داروپخش، لعابیران، تولید مواد اولیه داروپخش، سیمان خاش، بازرسی فنی و کنترل تکین کو، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کاشی الوند، فارسیت اهواز و داملران پس از برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و سیمان بجنورد پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و افزایش سرمایه و نماد معاملاتی شرکت ایران‌خودرو دیزل پس از اعلام تعدیل پیش‌بینی سود سال 85 بازگشایی و معامله شد.
حجم معاملات کل بورس تهران در روزی که گذشت بیش از ۴۴میلیون و ۷۱۲هزار سهم به ارزش ۵۴میلیارد و ۵۱۵میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۰۸۳میلیارد و ۷۸۴میلیون ریال کاهش نشان می‌دهد.
بیشترین حجم معاملات این روز مربوط به ماشین‌سازی اراک با معامله بیش از 9میلیون و 746هزار سهم بود. شرکت باما با افزایش 859ریال، بیشترین رشد قیمت را داشت و بیشترین بازدهی مربوط به فارسیت اهواز با نوسان 3/7درصدی بود.