گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران در روزی که گذشت با کاهش 3/21 واحد به رقم 9هزار و 413 واحد رسید. شرکت مس ایران با معامله بیش از 4میلیون و 86هزار سهم، به ارزش 20میلیارد و 110میلیون ریال، شاهد افت 100ریالی قیمت سهام خود بود که موجب شد شاخص 6/12 واحد کاهش یابد.

شرکت‌های معادن و فلزات، پارس خودرو، سیمان ایلام و فولاد مبارکه اصفهان شرکت‌های تاثیرگذار دیگری بودند که موجب کاهش شاخص کل شدند.شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان و داروسازی جابر بیشترین تاثیر را در تعدیل شاخص در روز گذشته داشتند.دیروز همچنین یک‌درصد از سهام بانک کارآفرین که معادل ۷میلیون سهم بود، در یک معامله عمده از سوی شرکت پرشیا استحکام به فروش رسید. همچنین فردا نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان اردبیل، سرمایه‌گذاری ملت، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، پتروشیمی اراک، سیمان کرمان، کیمیدارو، سیمان بهبهان، سیمان هگمتان، سیمان شمال، صنایع شیمیایی ایران و چادرملو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود و نماد شرکت‌های البرز دارو و سیمان فارس پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و افزایش سرمایه و نماد شرکت‌های گروه صنعتی بارز و لابراتورهای داروسازی دکتر عبیدی پس از افزایش تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم بازگشایی و معامله می‌شود.
روز گذشته نماد 72 شرکت معامله شد که از این تعداد 15 شرکت شاهد رشد و 38 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.حجم کل معاملات بورس تهران بیش از 8میلیون و 892هزار سهم، به ارزش 30میلیارد و 284میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته بیش از 54میلیارد ریال کاهش داشت.