گروه بورس- فرخنده رحیمی: روز گذشته نماد معاملاتی 6 شرکت بازگشایی معامله شد که موجب افت شاخص شدند.

دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن، صنعتی بهشهر و موتوژن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و شرکت‌های پتروشیمی اراک و صنایع ریخته‌گری ایران پس از تعدیل پیش‌بینی سود و شرکت لیزینگ ایران پس از اعلام پیش‌بینی سود سال مالی بعد بازگشایی و معامله شد.
شرکت پتروشیمی اراک از این بین بیشترین تاثیر منفی را که معادل 4/18 واحد بود بر شاخص بر جا گذاشت. شرکت لیزینگ ایران تنها شرکت در این میان بود که موجب رشد شاخص شد.
روز گذشته گروه واسطه‌گری‌های مالی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. این گروه بیش از ۲۱میلیون و ۹۱۹هزار سهم به ارزش بیش از ۶۹میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال معامله کرد که بیش از ۱۵میلیون و ۹۸۵هزار سهم آن به ارزش بیش از ۶۱میلیارد و ۷۹میلیون ریال مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی بود.بانک کارآفرین بیشترین حجم معاملات را که بیش از ۱۲میلیون و ۶۶۱هزار سهم بود، به خود اختصاص داد.حجم کل معاملات بورس تهران بیش از ۳۳میلیون و ۲۹۶هزار سهم به ارزش ۱۱۱میلیارد و ۲۱۷میلیون ریال بود که نسبت به روز گذشته بیش از ۱۷۷میلیارد ریال کاهش نشان می‌داد. تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز ۱۱۸ شرکت بود که از این تعداد ۴۹ شرکت شاهد رشد و ۴۴ شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند. بانک پارسیان در روزی که گذشت، موجب رشد ۹/۲ واحدی شاخص شد.