گروه بورس- فرخنده رحیمی: رشد شاخص در ابتدای هفته به 1/7 واحد رسید. تاثیرگذارترین شرکت بر این شاخص فولاد مبارکه اصفهان بود.

دیروز رشد قیمت سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معادن و فلزات، گالوانیزه فجر سپاهان، پارس خودرو، مس ایران، سیمان شرق و سیمان فارس موجب افزایش شاخص شد. در حالی که فولاد مبارکه اصفهان شاخص را ۳/۶ واحد بالا برد، شرکت چادرملو موجب افت ۶/۳ واحدی آن شد. بیشترین حجم معاملات در بین گروه‌ها مربوط به گروه سیمان و آهک بود. این گروه بیش از ۴۱میلیون و ۵۲۶هزار سهم معامله کرد، روز گذشته نماد معاملاتی شرکت پارس خودرو پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ و نماد معاملاتی شرکت گالوانیزه فجر سپاهان پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ و اعلام پیش‌بینی درآمد سال‌جاری بازگشایی و معامله شد که هر دو شرکت تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.
شرکت باما همچنان گرانترین سهم بازار است. بیشترین افزایش قیمت در این روز مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن بود و شرکت معادن منگنز بیشترین کاهش قیمت را داشت. تعداد شرکت‌های معامله شده 127 شرکت بود که از این تعداد 42 شرکت شاهد رشد و 51 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.
حجم کل معاملات ۶۶میلیون و ۴۴۵هزار سهم به ارزش ۲۷۰میلیارد و ۶۹۱میلیون ریال بود که بیش از ۲۰۲میلیارد ریال آن مربوط به سیمان تهران بود. این در حالی است که ارزش معاملات در آخرین روز هفته بیش از ۵۵میلیارد و ۳۲۱میلیون ریال بود.