گروه بورس : فرخنده رحیمی- شاخص کل بورس تهران که در روزهای نخستین امسال با رشد همراه بود، روز گذشته به سبب بازگشایی سرمایه‌گذاری غدیر کاهش یافت.

حجم کل معاملات سرمایه‌گذاری غدیر تنها ۳۱۳هزار سهم بود که افتی معادل ۸۱۴ریال را برای سهام این شرکت موجب شد. این افت موجب تاثیر ۳/۴۲واحدی بر شاخص شد.
بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت‌های سایپا و بانک پارسیان بود. این شرکت‌ها هر کدام بیش از پنج میلیون سهم معامله کردند که شرکت سایپا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل در این روز داشت. شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز 5میلیون و 50هزار سهم داد و ستد کرد و دومین شرکت تاثیرگذار بر افت شاخص در این روز بود.
شرکت‌های چادرملو و معادن و فلزات شرکت‌های تاثیرگذار دیگر بودند که روی هم در حدود ۹ واحد شاخص را افزایش دادند.
گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات را در بین گروه‌ها داشت. حجم معاملات این گروه بیش از 7میلیون و 577هزار سهم بود، که ارزشی بیش از 21میلیارد و 180میلیون ریال داشت. شاخص این گروه 29واحد رشد داشت که بیشترین رشد در بین گروه‌ها بود. شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد و مهرکام بیشترین تاثیر را بر رشد این شاخص داشتند. روز گذشته 126شرکت مورد دادوستد قرار گرفتند که از این تعداد 53شرکت شاهد رشد و 48شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.
حجم کل معاملات بیش از ۲۸میلیون و ۹۰۴هزار سهم بود که ارزشی معادل ۸۴میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال بود.