گروه بورس - فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران که دیروز نیز تحت‌تاثیر رشد قیمت سهام سه شرکت چادرملو، بانک پارسیان و سایپا بود با افزایش 7/13واحد روبه‌رو شد.

روز گذشته شرکت فولاد مبارکه اصفهان با معامله بیش از یک میلیون و ۶۴۹هزار سهم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.صف فروش سهام این شرکت افت ۴ ریالی را برای آن به ارمغان آورد.
بیشترین حجم معاملات بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته متعلق به بانک پارسیان بود و پارس در این روز بیش از 9میلیون و 259هزار سهم معامله کرد.
روز چهارشنبه نماد معاملاتی شرکت رایان‌سایپا پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم در سال‌مالی ۸۶ و نماد معاملاتی حق‌‌تقدم‌های شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد و جوش و اکسیژن ایران آماده بازگشایی و انجام معامله شدند.
شاخص تالار فرعی به‌رغم رشد شاخص کل شاهد کاهش 5/1واحدی بودکه به موجب افت قیمت سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، هپکو، تراکتورسازی، سرمایه‌گذاری مسکن، معدنی املاح ایران و نوسازی ساختمان تهران رخ داد.
حجم کل معاملات بیش از ۲۴میلیون و ۶۵۲هزار سهم به ارزش ۶۲میلیارد و ۳۹۲میلیون ریال بود که بیش از ۱۷میلیارد و ۶۰۶میلیون ریال آن مربوط به بانک پارسیان بود.
نماد 116شرکت در روزی که گذشت معامله شد که از این تعداد 53شرکت شاهد افزایش و 31شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.
شرکت چادرملو با افزایش ۱۰۳ریالی بیشترین رشد قیمت را داشت.