گروه بورس - فرخنده رحیمی: روز گذشته نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و تولید محور خودرو بعد از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم بازگشایی و معامله شد که و معادن در روز اول معامله خود تاثیری معادل 2/13 واحد بر شاخص گذاشت.

دیروز شاخص کل بورس تهران ۸/۲۱ واحد رشد داشت. شرکت‌های ایران خودرو، چادرملو، بانک پارسیان و ایران‌خودرو دیزل شرکت‌های تاثیرگذار دیگر بودند که در رده‌های بعد از معدن و فلزات ایستادند. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، دیروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. بانک پارسیان دیروز نیز بیشترین تقاضای خرید را داشت و سنگ آهن گل‌گهر نیز همچنان صف فروش است. روز گذشته ۶۰۰میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر نیز به‌صورت عمده معامله شد. روز گذشته معامله گسترش سرمایه‌گذاری ایران، سرمایه‌گذاری شاهد، تایدواتر خاورمیانه، نوسازی ساختمان تهران و تراکتورسازی موجب کاهش شاخص تالار فرعی شد. حجم کل معاملات در روز گذشته بیش از ۳۱میلیون و ۸۴۸هزار سهم، به ارزش ۸۸میلیارد و ۹۴۱میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته نزدیک به ۶میلیارد و ۴۱۶میلیون ریال کاهش داشت.
گروه خودرو ساخت قطعات در بین گروه‌ها بیشترین حجم معاملات را داشت که بیش از 12میلیون و 603هزار سهم، به ارزش 34میلیارد و 358میلیون ریال بود.
تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۳۰ شرکت بود که از این تعداد ۴۱ شرکت با رشد و ۶۱ شرکت با افت قیمت سهام خود مواجه شدند.