گروه بورس- فرخنده رحیمی: شرکت‌های خودرویی همچنان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل دارند. شرکت سایپا دیروز تاثیری معادل 2/10 واحد بر شاخص داشت.

شاخص که در ابتدای ساعات روز با افت روبه‌رو شده بود، در پایان با رشد ۳/۷ واحدی به کار خود پایان داد.
شرکت چادرملو، در روزی که گذشت با معامله بیش از یک‌میلیون و 500هزار سهم، دومین شرکت تاثیرگذار بر شاخص بود و شرکت سرمایه‌گذاری ملی نیز بیشترین تاثیر منفی را در این روز بر شاخص گذاشت. حجم کل معاملات بورس در روزی که گذشت بیش از 29میلیون و 381هزار سهم، به ارزش 95میلیارد و 357میلیون ریال بود. شرکت لوله و تجهیزات سدید با رشد 371ریال، بیشترین افزایش قیمت و شرکت سیمان شمال با افت 4207ریال بیشترین کاهش قیمت را داشت. تعداد شرکت‌های معامله شده 134 شرکت بود که از این تعداد 45 شرکت شاهد رشد و 48 شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند. بیشترین حجم معاملات در روزی که گذشت مربوط به گروه وسایل نقلیه بود، این گروه بیش از 34میلیون و 326هزار سهم معامله کرد. بیشترین قیمت در تالار اصلی مربوط به شرکت باما و در تالار فرعی مربوط به شرکت سیمان قائن بود. بیشترین تعداد معامله مربوط به شرکت‌های سایپا، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و سرمایه‌گذاری غدیر بود.
شاخص تالار فرعی به رغم بازار مثبت دیروز تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های تراکتورسازی، سیمان اصفهان، سرمایه‌گذاری شاهد و بین‌المللی توسعه ساختمان به افت ۵/۳ واحد رسید.