گروه بورس - فرخنده رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر گروه خودرویی از جمله ایران‌خودرو، سایپا و ایران‌خودرو دیزل به رشدی ناچیز دست یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که دومین روز معاملاتی‌اش را می‌گذرانید همچنان با کاهش قیمت سهام خود موجب افت شاخص شد. شرکت‌های چادرملو و شاهد نیز شرکت‌های دیگری بودند که شاخص را کاهش دادند. شرکت‌های ایران‌خودرو و مهرکام بیشترین حجم معاملات را که بیش از ۷میلیون و ۵۱۶هزار سهم بود به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات بود. این گروه بیش از ۱۱میلیون و ۴۴۹هزار سهم به ارزش ۲۷میلیارد و ۷۷۷میلیون ریال را معامله کرد.
سهام شرکت‌های باما و فرآوری مواد معدنی در تالار اصلی و سیمان قاین و تولید مواد اولیه داروپخش در تالار فرعی بیشترین قیمت را داشتند. شرکت عایق پلاستیک و تراکتورسازی ایران بیشترین افزایش قیمت و شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد (هلدینگ) و تولید سموم علف کش نیز بیشترین کاهش قیمت را داشتند. بیشترین تعداد معاملات مربوط به ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر و بیشترین تعداد سهامداران نیز مربوط به نورد و لوله اهواز و پارس خودرو بود.
حجم کل معاملات بورس تهران بیش از ۲۴میلیون و ۱۰۳هزار سهم به ارزش ۷۶میلیارد و ۲۹۵میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل ۸۵ میلیارد و ۵۵۲میلیون ریال کاهش داشت. تعداد شرکت‌های معامله‌شده در این روز ۱۲۳ شرکت بود که از این تعداد ۴۴ شرکت با رشد و ۴۹ شرکت با افت قیمت سهام خود مواجه شدند.