گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران دیروز نیز تحت تاثیر شرکت‌های خودرویی و شرکت صنعتی سپاهان به رشد 3/11واحدی دست یافت.

روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه بعد از برگزاری مجمع سالانه، شرکت سیمان غرب پس از مجمع عادی سالانه و افزایش سرمایه و شرکت‌های شیشه همدان، کنتورسازی ایران، داروسازی ابوریحان، ایران‌دارو، فولاد کاویان و گروه صنعتی سپاهان بعد از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم بازگشایی و معامله شد که شرکت صنعتی سپاهان یکی از شرکت‌هایی بود که موجب مثبت شدن شاخص شد و شرکت‌های سیمان غرب و کنتورسازی ایران نیز جزو شرکت‌هایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. شاخص گروه واسطه‌گری‌های مالی بیشتر تحت تاثیر بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری بوعلی، لیزینگ غدیر و سرمایه‌گذاری نیرو به افت ۴۳واحدی رسید. شاخص گروه ساختمان به سبب رشد قیمت سهام شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان، سرمایه‌گذاری ساختمان و نوسازی ساختمان تهران مثبت شد.
حجم کل معاملات دیروز بیش از 27میلیون و 601هزار سهم بود که ارزشی معادل 66میلیارد و 191میلیون ریال داشت. شرکت‌های مهرکام پارس و بانک اقتصاد نوین بیشترین سهام معامله‌شده را داشتند. ارزش بازار ایران‌خودرو در این روز بیش از 12541میلیارد و 500میلیون ریال بود و این شرکت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.