گروه بورس - فرخنده رحیمی: ارزش کل معاملات بورس تهران بیش از 100درصد افزایش یافت.

شاخص کل بورس تهران که دیروز نیز تحت تاثیر شرکت صنایع ملی مس ایران بود، ۸/۱۱ واحد رشد داشت. شرکت «فملی» در روزی که گذشت بیش از ۳۵میلیون و ۳۵۵هزار سهم به ارزش ۱۴۹میلیارد و ۷۱۰میلیون ریال معامله کرد که نزدیک به ۷۵درصد از کل سهام معامله شده در این روز را تشکیل می‌داد. شرکت هپکو در روزی که گذشت بیش از ۲۰۱میلیون و ۲۹۶هزار سهم، در تالار فرعی معامله کرد.
ارزش معاملات بورس تهران در روز گذشته بیش از 185میلیارد ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته بیش از 100درصد افزایش یافته است.شرکت البرزدارو بیشترین افزایش قیمت را در روز شنبه داشت که معادل 226 ریال است.تعداد شرکت‌های معامله شده در روز گذشته 114 شرکت بود، که از این تعداد 42 شرکت شاهد افزایش و 37 شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.
روز گذشــــته رشد قیمت سهــــام شرکت‌های مس ایران، ایران خودرو، بانک پارسیان، ایران خودرو دیزل و ملی سرب و روی ایران بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشت. بیشترین تاثیر منفی در روزی که گذشت از طرف سیمان فارس و خوزستان و خدمات انفورماتیک بود. شاخص فلزات اساسی بیشترین رشد را در بین گروه‌ها داشت و گروه ماشین‌آلات و تجهیزات نیز بیشترین افت را در بین شاخص گروه‌ها از آن خود کرد.