گروه بورس- فرخنده رحیمی: شرکت‌ مس ایران و دو شرکت خودرویی ایران‌خودرو و پارس‌خودرو بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. شرکت مس ایران در روز گذشته با معامله بیش از 5میلیون و 103هزار سهم، به ارزش 21میلیارد و 297میلیون ریال موجب تاثیر 6/12واحدی بر شاخص کل شد.

دیروز بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت‌های صنایع مس ایران، بانک کارآفرین، هپکو، ایران‌خودرو دیزل، تراکتورسازی و فارسیت دورود بود.
بانک اقتصاد نوین با معامله 801هزار سهم، به ارزش2 میلیارد و 561 میلیون ریال، بیشترین تاثیر منفی را که در حدود 8/1واحد بود بر شاخص گذاشت.
روز گذشته شاخص تالار اصلی تحت‌تاثیر افت قیمت سهام شرکت‌های بانک اقتصاد نوین، بانک کارآفرین، سیمان فارس و خوزستان و فرآوری موادمعدنی کاهش یافت.
روز چهارشنبه شاخص گروه واسطه‌گری‌های مالی تحت‌تاثیر بانک اقتصاد نوین کاهش یافت. گروه خودرو و ساخت قطعات تحت‌تاثیر ایران‌خودرو و پارس‌خودرو مثبت شد و شاخص گروه فلزات اساسی نیز تحت‌تاثیر شرکت مس ایران قرار گرفته و به رشد 48واحدی رسید. حجم کل معاملات بیش از 23میلیون و 683هزار سهم، به ارزش 77میلیارد و 509میلیون ریال بود که نسبت به روز گذشته 8میلیارد و 440میلیون ریال رشد داشت.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز ۱۳۶شرکت بود، که از این تعداد ۶۰شرکت با افزایش قیمت سهام خود مواجه شدند و ۴۰شرکت نیز شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.