گروه بورس- هدیه لطفی: بازدهی بورس از ابتدای سال تا‌کنون و با احتساب افت روز گذشته شاخص به 45 درصد رسید.
در بازار دیروز شاخص کل بورس تحت تاثیر نمادهای «اخابر» و «فولاد» به میزان ۲۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۵۳۶ واحد رسید. همچنین در این روز شاخص‌های بازار اول ۲۸ واحد کاهش، بازار دوم ۶۵ واحد افزایش، صنعت ۲۸ واحد کاهش و شناورآزاد ۱۷ واحد افزایش را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات روز گذشته معادل رقم 207 میلیارد و 280 میلیون ریال اعلام شد، که این رقم ناشی از معامله بیش از 102 میلیون سهم در 14 هزار و 753 مرتبه در میان سهامداران بود.
در این روز نماد معاملاتی مخابرات با حجم معاملاتی ۵/۱۹ میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین و با ارزشترین سهم بازار شناخته شد. ارزش ریالی نماد یادشده ۸/۳۴ میلیارد ریال بود.
روز گذشته از 197 نماد معامله شده، 126 نماد با افزایش قیمت، 47 نماد با کاهش قیمت و 17 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا دارویی‌ها از جمله کیمیدارو، پارس‌دارو و داروسازی اسوه بیشترین افزایش نرخ و در مقابل نمادهای معاملاتی فیبرایران، پارس‌الکتریک و مخابرات بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
در میان اخباردیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی «شرنگی»، «قهکمت» و «بالبر» اشاره کرد.
همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی داروسازی‌امین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره و اصلاح اساسنامه متوقف شد.