گروه بورس- هدیه لطفی: نماد معاملاتی مخابرات روز گذشته به تنهایی 43 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس ایجادکرد و نه تنها تاثیر منفی نمادهای «رمپنا»، «شپنا»، «فولاد» و «ومعادن» را خنثی کرد، بلکه در نهایت باعث رشد 37 واحدی این شاخص شد. به طوریکه شاخص کل بورس در پایان معاملات به رقم 11 هزار و 620 واحد رسید.
همچنین روز گذشته دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و شناورآزاد هر کدام به ترتیب ۳۷ واحد، ۳ واحد، ۲۰ واحد و ۵۳ واحد افزایش را تجربه کردند.

در بازار دیروز بیش از 204 میلیون سهم و 186 نماد معامله شد. از این تعداد نماد معامله شده، 100 نماد با افزایش قیمت، 60 نماد با کاهش قیمت و 26 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی پارس‌الکتریک، بین‌المللی‌پارس، کارخانجات‌داروپخش و چینی‌ایران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی مپنا،
ملی سرب‌ و روی و معادن‌وفلزات بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
ارزش کل معاملات دیروز نیز با 86 درصد رشد نسبت به روز قبل مواجه شد و به رقم 398 میلیارد و 320 میلیون ریال رسید. در این روز نماد معاملاتی «خگستر» با حجم معاملاتی بیش از 35 میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین نمادهای «وپارس»، «اخابر» و «حفاری» هر کدام به ترتیب با حجم معاملاتی 30 میلیون سهمی، 23 میلیون سهمی و 5/20 میلیون سهمی رتبه‌های بعدی را کسب کردند. این درحالی است که نماد معاملاتی بانک‌پارسیان بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. ارزش نماد مزبور 7/61 میلیارد ریال بود.