گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته با 31 درصد کاهش نسبت به معاملات روز قبل مواجه شد و به رقم 200 میلیارد و 974 میلیون ریال رسید. این در حالی است که حجم کل معاملات در این روز با رشد 8 میلیون سهمی به بیش از 112 میلیون سهم رسید.

در این روز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری‌پتروشیمی با حجم معاملاتی ۳۷ میلیون سهمی، به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین نماد معاملاتی حفاری‌شمال بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. ارزش نماد مزبور ۲۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال بود.
روز گذشته از 182 نماد معامله شده، 72 نماد با افزایش قیمت، 68 نماد با کاهش قیمت و 42 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی داروسازی‌جابرابن‌حیان، تهران‌شیمی و گلتاش بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی صدرا، پتروشیمی‌آبادان و مس‌شهیدباهنر بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز روز گذشته تحت تاثیر نمادهای «شپنا»، «وپارس» و «فملی» به میزان ۱۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۴۵۱ واحد رسید. همچنین در این روز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند. در این راستا می‌توان به رشد ۱۳ واحدی شاخص بازار اول، ۱۰ واحدی بازار دوم، ۶ واحدی صنعت و ۳۳ واحدی شناورآزاد اشاره کرد.
در میان اخبار روز گذشته می‌توان به قطعی شدن معامله 4 درصدی سهام بانک‌ملت متعلق به سازمان تامین اجتماعی‌نیروهای‌مسلح اشاره کرد.