گروه بورس- هدیه لطفی: بازار معاملات روز شنبه شاهد جابه‌جایی‌های بلوکی سهام توسعه معادن‌روی‌، ایران‌ارقام و توسعه صنایع‌بهشهر ‌ بود.
در این روز بلوک ۴۰ میلیون سهمی «کروی»، ۵ میلیون سهمی «مرقام» و ۶ میلیون سهمی «وبشهر» معامله شد و ارزش ناشی از معامله سهام یادشده به ترتیب ۷/۱۵۱ میلیاردریال، ۵/۲۶ میلیاردریال و۴ /۵ میلیاردریال بود.

این در حالی است که در مجموع بازار دیروز بیش از 104 میلیون سهم دادوستد شد و ارزش کل معاملات 294 میلیارد و 219 میلیون ریال اعلام شد.
روز شنبه از ۱۷۰ نماد معامله شده، ۷۳ نماد با افزایش قیمت، ۶۷ نماد با کاهش قیمت و ۳۰ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری‌مسکن، قندشیرین و ایرانیت بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی فنرسازی زر، کیوان، صدرا و مخابرات بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز روز شنبه با 23 واحد کاهش به رقم 11 هزار و 437 واحد رسید.
همچنین در این روز شاخص بازار اول ۲۴ واحد کاهش، بازار دوم یک واحد کاهش، صنعت ۲۸ واحد کاهش و شناورآزاد ۵ واحد افزایش را تجربه کردند.
درمیان اخبار روز شنبه می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی «فولاد» و‌ «کایتا» پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و نماد «غیوان» پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده به منظور افزایش سرمایه اشاره کرد.