گروه بورس- هدیه لطفی: نماد معاملاتی مخابرات روز گذشته با 53 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس، بیشترین تاثیر را برافت این شاخص ایجاد کرد و به همراه نمادهای «شپنا» و «فملی» باعث افت 74 واحدی شاخص کل شدند.
در معاملات روز گذشته تعداد بیش از یک میلیارد سهم بانک‌تجارت به ارزش بیش از ۴/۶۹۱ میلیارد ریال از طرف دولت به کارگزاری سهام‌عدالت واگذار شد. همچنین در این روز ادامه معامله دو بلوک ۲/۵ درصدی و ۰۶/۱ درصدی سهام بانک پارسیان به دلیل تداوم رقابت به امروز موکول شد.

این در حالی است که در پایان روز کاری گذشته عرضه بلوک 50 درصدی مخابرات منتفی شد.
گفتنی است، در معاملات دیروز بیش از ۶۴ میلیون سهم در بازار معامله شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۱۴۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال اعلام شد. در این بازار نماد معاملاتی «وپارس» با حجم معاملاتی ۷/۸ میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد. همچنین نماد ایران‌ارقام بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. ارزش ریالی نماد مزبور ۵/۲۸ میلیارد ریال بود.
در این روز از 188 نماد معامله شده، 91 نماد با افزایش قیمت، 68 نماد با کاهش قیمت و 29 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای «قصفها»،‌ «ساذری» و «شتهران» بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی «غچین»، «چکاوه» و «ثاصفا» بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.