گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ابتدای معاملات دیروز به میزان 23 واحد رشد را تجربه کرد و به رقم 11 هزار و 763 واحد رسید. اما در ساعات میانی معاملات ناگهان سیر نزولی در پیش گرفت و در پایان معاملات در رقم 11 هزار و 740 واحد توقف کرد.

گفتنی است با احتساب این رشد و نزول، در مجموع شاخص کل بورس ۶ واحد رشد را تجربه کرد. همچنین در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و شناورآزاد هر کدام به ترتیب ۴ واحد، ۱۳ واحد، ۵ واحد و ۶ واحد افزایش یافتند. در معاملات روز گذشته بیش از ۱۱۶ میلیون سهم در ۱۷ هزار و ۳۰۲ مرتبه میان سهامدارن دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۳/۲۶۳ میلیاردریال اعلام شد.
در این بازار نماد معاملاتی سایپا با حجم معاملات 22 میلیون سهمی، به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. این در حالی است که نماد معاملاتی سیمان ایلام بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. ارزش نماد یادشده 5/43 میلیارد ریال بود. همچنین نمادهای «شپنا»، «خساپا» و «وسینا» هر کدام به ترتیب با ارزش 28/5 میلیارد ریال، 24 میلیاردریال و 22 میلیارد رتبه‌های بعدی را کسب کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای نیروترانس، چین‌چین، صنعتی‌سپاهان و سرمایه‌گذاری‌آذربایجان اشاره کرد. همچنین در معاملات روز شنبه نماد «غگرجی» مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی است.