گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته با 222 درصد رشد نسبت به معاملات روز قبل مواجه شد.
در معاملات دیروز بیش از ۲۱۰ میلیون سهم در بازار دادو ستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۷/۴۶۳ میلیاردریال اعلام شد. این در حالی است که ارزش کل معاملات روز شنبه ۱۴۴ میلیاردریال بود.

در این بازار نماد معاملاتی حفاری‌شمال حدود 32 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و به عنوان باارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین نمادهای مپنا، معادن‌وفلزات و ماشین‌سازی‌اراک هر کدام با ارزش 87 میلیاردریال، 5/42 میلیاردریال و 19 میلیاردریال به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
این در حالی است که نمادهای پارس‌پامچال، مس‌ایران، سیمان‌قاین و گل‌گهر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی کابل‌باختر، معادن‌بافق و سرمایه‌گذاری‌ساختمان بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.شاخص کل بورس نیز روزگذشته همچنان به روند رشد صعودی خود ادامه داد و ۸۲ واحد دیگر رشد کرد؛ به‌طوری‌که در پایان معاملات به رقم ۱۰ هزار و۳۳۳ واحد رسید. همچنین در این روز شاخص‌ بازاراول۶۶ واحد افزایش، بازار دوم ۱۲۸ واحد افزایش و صنعت ۷۵ واحد افزایش را تجربه کردند.گفتنی است، در معاملات امروز نمادهای معاملاتی سیمان‌کردستان‌، تهران‌شیمی، ملی‌مس‌ایران، کابل‌سازی‌ایران و درخشان‌تهران مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.