گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس روزگذشته نیز 20 واحد رشد کرد و در رقم 9هزارو831 واحد توقف کرد.گفتنی است در نتیجه این رشد بازدهی بورس نیز به 4/23 درصد رسید.
در معاملات دیروز نمادهای معاملاتی «فولاد»، «سصوفی» و «ومعادن» نه تنها تاثیر منفی نمادهای چادرملو و پتروشیمی‌خارک را خنثی کردند، بلکه در نهایت باعث رشد ۲/۰ درصدی شاخص کل بورس شدند. همچنین در این روز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند.

در این راستا می‌توان به رشد 18 واحدی شاخص بازار اول، 15 واحدی بازار دوم وصنعت اشاره کرد.
گفتنی است بازار دیروز نیز طبق روال روزهای گذشته بر مدار حفاری‌شمال چرخید. حجم و ارزش کل معاملات دیروز به ترتیب ۸۷ میلیون سهمی و ۷/۱۵۳ میلیارد ریال بود، که «حفاری» ۴۱ درصد از این رقم را به ارزش معاملات خود اختصاص داد. همچنین نماد یادشده با حجم معاملاتی ۳۷ میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد.
این در حالی است که نمادهای معاملاتی سیمان‌صوفیان، پارس‌دارو، قندپیرانشهر و نگین‌طبس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری‌بیمه، فیبرایران و سرمایه‌گذاری‌پتروشیمی بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.
درمیان اخبار روز گذشته می‌توان به بازگشایی نماد معاملاتی آلومینیوم‌ایران و در مقابل توقف نماد سرمایه‌گذاری‌بیمه اشاره کرد.