گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس روز گذشته به میزان 45 واحد رشد کرد و به رقم 9 هزارو811 واحد رسید.در این روز نمادهای معاملاتی فولادمبارکه و ملی‌مس‌ایران هر کدام با 10 واحد،بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این شاخص ایجاد کردند.
همچنین در معاملات دیروز شاخص‌بازار اول با ۳۹ واحد افزایش، بازار دوم با ۵۰ واحد افزایش و صنعت با ۳۶ واحد افزایش به کار خود پایان دادند.درمجموع بازار دیروز بیش از ۹۴ میلیون سهم در۹ هزار و۹۰۰ مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۵/۱۷۰ میلیارد ریال اعلام شد. در این بازا نماد معاملاتی حفاری‌شمال به عنوان با ارزشترین و پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد.

ارزش نماد یادشده 81 میلیارد و 385 میلیون ریال بود.در این روز از 137 نماد معامله شده، 71 نماد با افزایش قیمت، 33 نماد با کاهش قیمت و 33 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی سیمان‌قاین، پتروشیمی‌خارک و پلاستیک‌شاهین بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی موتوژن، سیمان‌تهران و ایران‌دارو بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی ۹ نماد معاملاتی از جمله «سقاین»، «سصوفی»، «شخارک» و «دپارس»اشاره کرد.
گفتنی است در معاملات امروز نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری‌نیرو، گاز‌لوله، سرمایه‌گذاری‌پتروشیمی و سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی به همراه سه نماد معاملاتی دیگر مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.