گروه بورس- هدیه لطفی: بورس تهران روز گذشته شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بود.
در این روز ارزش کل معاملات با ۲۰ درصد رشد نسبت به روز قبل به ۲۰۶ میلیارد و۱۴۵ میلیون ریال رسید.حجم معاملات نیز در این روز ۲۰ درصد رشد کرد و در پایان به رقم ۱۳۸ میلیون سهمی رسید.
در این بازار نماد معاملاتی حفاری شمال با حجم معاملاتی بیش از 51 میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد.

همچنین نماد یادشده بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.این در حالی است که نمادهای بانک‌صادرات و مخابرات به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.ارزش ریالی نمادهای مزبور به ترتیب ۲۷ میلیارد ریال و۶/۲۳ میلیارد ریال بود.
در این روز از 130 نماد معامله شده، 41 نماد با افزایش قیمت، 68 نماد با کاهش قیمت و 21 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی درخشان‌تهران، فارسیت‌دورود و گروه‌صنعتی‌بوتان بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی بسته‌بندی‌مشهد، پتروشیمی‌فارابی و معادن‌منگنز بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
در معاملات دیروز نماد «اخابر» با ۳۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس، نه تنها تاثیر منفی نمادهای «فولاد» و‌«وغدیر»‌را خنثی کرد، بلکه در نهایت باعث رشد۲۳واحدی این شاخص شد.گفتنی است در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۲۵ واحد افزایش، ۸ واحد کاهش و ۲۲ واحد افزایش یافتند.