گروه بورس- هدیه لطفی: تعداد نمادهای معامله شده در روز گذشته با افت چشمگیری مواجه شد.
در این روز تنها ۷۶ نماد معامله شد،که از این تعداد ۳۰ نماد با افزایش قیمت ،۲۹ نماد با کاهش قیمت و ۱۷ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای معاملاتی حفاری‌شمال ،مارگارین ،سیمان‌دورود و کابل‌سازی‌ایران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی پتروشیمی‌اصفهان، لعابیران و سرمایه‌گذاری‌صنعت‌ومعدن بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.

همچنین در بازار دیروز بدون درنظر گرفتن معامله بلوکی «فولاد» ،حجم معاملات به سه میلیون سهمی رسید.این در حالی است که ارزش کل معاملات ۵۱ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال بود.
گفتنی است روز گذشته 80 میلیون سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 128 میلیارد ریال از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان جوایز صادراتی به تعدادی از صادرکنندگان واگذار شد.
شاخص کل بورس نیز روزگذشته تحت تاثیر نمادهای «حفاری» و«حکشتی» به میزان ۷/۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۹۵۲۲ واحد رسید.در این روز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس از جمله شاخص‌ بازار اول ،بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب دو واحد کاهش ،۲۵ واحد افزایش و دو واحد افزایش را تجربه کردند.گفتنی است در معاملات امروز نمادهای تهران‌شیمی، هنکل پاک‌وش ، گروه‌صنعتی‌ملی، مارگارین ،سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی وسرمایه‌گذاری‌پتروشیمی مشمول دستور‌العمل رفع گره معاملاتی هستند.