گروه بورس- هدیه لطفی: بازار روز گذشته در پی برگزاری مجامع شرکت‌‌های بورسی در حال رکود به سر‌برد.
در بازار دیروز از ۱۳۱ نماد متوقف شده ۱۰۴ نماد به علت برگزاری مجمع بسته شدند.در این راستا بازار، دیروز با افت حجم و ارزش معاملات مواجه شد.
در این روز بدون در نظر گرفتن عرضه اولیه حفاری‌شمال ،حجم معاملات به 88 میلیون سهم رسید.همچنین ارزش کل ناشی از این معاملات 208 میلیارد و 106 میلیون ریال بود.

همچنین روز گذشته تعداد بیش از ۶۲ میلیون سهم از سهام آبگینه در بازار دادو ستد شد و این نماد عنوان بیشترین سهام معامله شده را به خود اختصاص داد.گفتنی است «کابگن» دیروز به عنوان باارزش‌ترین سهم شناخته شد.ارزش نماد یادشده ۶/۱۵۰ میلیارد ریال بود.
روزگذشته از116نماد معامله شده 51نماد با افزایش قیمت ،47نماد با کاهش قیمت و18 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی آبگینه ،حق‌تقدم‌الکتریک‌شرق سالمین و باما بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سیمان‌کارون نیروی‌زنگان ،داروسازی‌دکترعبیدی و پتروشیمی‌اصفهان بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز آخرین روز کاری هفته را با۱۱ واحد افزایش سپری کرد و به رقم ۹هزار و۵۲۵ واحد رسید.در این روز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند.
گفتنی است شاخص بازار اول ،بازار دوم و صنعت هرکدام به ترتیب 8 واحد 23 واحد و 11 واحد افزایش را تجربه کردند.