گروه بورس- هدیه لطفی:ارزش کل معاملات روز یکشنبه به رقم یک هزار و823 میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که حدود ۹۵درصد از این رقم مربوط به قطعی شدن معاملات دو بلوک ۵ درصدی از سهام بانک ملت بود. گفتنی است در سوم تیرماه تعداد یک‌هزار‌و۳۰۰میلیارد سهم، معادل ۱۰ درصد از سهام بانک ملت متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به ارزش بیش از یک هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال عرضه شده بود.

همچنین روز یکشنبه تعداد 10 میلیون سهم «وتجارت»‌ ،4 میلیون سهم «سفارود» و 4 میلیون سهم «وکار» در بازار معامله شد.ارزش ریالی هر یک از نمادهای یادشده به ترتیب 9/13 میلیارد ریال،7 میلیارد ریال و 12 میلیارد ریال بود.
در این روز تعداد بیش از یک میلیارد سهم و ۱۱۶ نماد معامله شدند. در این راستا نمادهای معاملاتی آبسال، سینادارو و ایران ارقام بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی رینگ‌مشهد، نوردآلومینیوم و سرمایه‌گذاری‌پتروشیمی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند. شاخص کل بورس نیز در معاملات این روز ۳۲ واحد رشد را تجربه کرد و به رقم ۹۴۷۴ واحد رسید.شاخص‌های بازار اول ،بازار دوم و صنعت نیز هر کدام به ترتیب ۲۸ واحد ،۳۱ واحد و ۱۶ واحد افزایش را تجربه کردند. همچنین میانگین بازدهی بورس از ابتدای سال تاکنون به ۹/۱۸ درصد رسید. گفتنی است در معاملات امروز نمادهای معاملاتی کابل‌سازی‌ایران، سیمان‌خزر، تهران‌شیمی، هنکل‌پاک وش، سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی، سرمایه گذاری پتروشیمی و کربن ایران مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.