گروه بورس_هدیه لطفی: با بازگشایی نمادهای معاملاتی فولادمبارکه و گل‌گهر در روزگذشته ،هریک نمادهای مزبور به ترتیب 46 و 29واحد تاثیر مثبت بر رشد شاخص کل بورس ایجاد کردند.این امر سبب شد که در پایان معاملات شاخص با 88 واحد رشد به کار خود پایان دهد و به رقم 9هزارو340 واحد رسید.
همچنین دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی با شرایط مثبت روبروشدند.در این راستا شاخص بازار اول ،بازار دوم و صنعت هرکدام به ترتیب ۸۷ واحد ،۸ واحد و ۷۹ واحد رشد را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات دیروز معادل 2/196 میلیارد ریال اعلام شد ،که بیشترین درصد این رقم به ترتیب در اختیار ارزش معاملات سیمان‌صوفیان ،فولادمبارکه ،سیمان‌شاهرود و معادن‌وفلزات بود.
در این روز از۱۲۲ نماد معامله شده ،۵۶ نماد با افزایش قیمت ، ۳۸نماد با کاهش قیمت و۳۸ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی گل‌گهر ،فولاد مبارکه و حق‌تقدم‌کشتیرانی بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی حق‌تقدم‌بانک‌اقتصادنوین ،کربن‌ایران و مهرکام بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی 12 نماد معاملاتی از جمله نمادهای «دروز» ،«فایرا» ،«فجوش» ،«شکربن» و «خمهر» اشاره کرد.همچنین در پایان روز کاری گذشته نمادهای سولیران و لنت‌ترمز جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.
گفتنی است نمادهای معاملاتی معدنی‌دماوند ،صنعتی‌آما ،ایران‌دارو و سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی در معاملات امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.